Известие

Collapse
No announcement yet.

Отнова за маслената помпа на 2.4 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отнова за маслената помпа на 2.4 jtd

    Знам, че има писано по темата, но не и отскоро....та да повдигна въпроса отново за тези маслени помпи!
    След като отстраних всички евентуални причини за гадното потракване при вече загрят двигател - сменени ролки, обтегач, хидр. помпа е ок, депферната шайба е ок, остана шибаната маслена помпа - тоест веригата и пластмасите в нея!
    Разбрах ,също така, че няма ремонтен комплект за нея!
    Алфата ми я обслужвам редовно, километрите са и 184К.
    След като проверих цените - между 930 и 700 лева се питам да я сменям ли спешно или да си карам още така!
    Въпросът ми не е само от суета, а и пътувам с бебе и ще ми е адски неприятно да ми светне индикацията на помпата, не дай си Боже!
    Понеже чувам различни мнения се двоумя.....
    Имам и опция да ми я закупят от Италия.....абе ...какво мислите?
    И за да задам насока - за втора употреба не си и помислям.....

  • #2
    Колега, аз 2,4 Jtd без да му трака веригата на маслената помпа почти не съм виждал..Това се случва на почти всички 2,4-ки.. Аз не виждам някого на когото да се е счупила колата от това потракване..Според мен може да си я караш така без грижи..
    AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
    Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
    AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

    Comment


    • #3
      Смяната не е най-приятното нещо. За вехто се намират за по 200 лв., но тябва да си сигурен, че е свалена от не тракаща кола.

      Comment


      • #4
        Здравей колега , не се вкарвай излишно в този филм. Карай си я без притеснение. Това е моето мнение.
        Last edited by Galeano; d.m.y г., 16:13.
        sigpic Alfasud/156 1.8ex
        156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Galeano Покажи съобщение
          Здравей колега , не се вкарвай излишно в този филм. Карай си я без претеснение. Това е моето мнение.
          Абсолютно на същото мнение . .
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            Абсолютно на същото мнение . .
            "Аз не съм гинеколог по принцип, но мога да погледна"

            Comment


            • #7
              Понеже не съм от хората които отиват и си купуват ново от магазина, винаги преди да сменя нещо се интересувам от рециклиране и дали е възможно. Ако проблема е само в скапаната верига то тогава ако тя се подмени би трябвало проблемите да изчезнат. Знам няколко места от който може да се купи всякакъв размер вериги и цената е около 10лв на метър.
              При мен тракане няма, има едно шумолене с променлива честота. Няколко човека са слушали как работи мотора и само един даде диагноза маслена помпа (другите не можаха да кажат от къде е шума) но човека само се доближи до колата и не се и заслуша
              Я сега хората с тракащи помпи да кажат този двигател дали има тракаща верига
              http://www.youtube.com/watch?v=U6dOgBoj9lY
              Когато се отдръпвам от колата се чува много ясно шума, все едно идва от нещо кухо.
              П.С преди няколко дни си свалих от Мареа 2.4Jtd маслената помпа, преди да мине през таван въпросната мареа работеше перфектно и затова съм сигурен, че помпата е 6. Обаче след като я свалих видях, че има балансиращ вал който се върти от помпата, каква е вероятността лагерите на този вал да са заминали и от там да идва шума. Също така каква е вероятността зъбните колела на самата помпа да имат луфт там където лежат и пак от там да идват проблемите. Тази помпа не ми се ще да я отварям за да видя какво е положението вътре в нея, защото знам, че е читава, но когато я сменя, ще отворя моята да видя аджеба какво толкова се е скапало.
              П.С2 Един колега ми спомена, че при Ланчия няма балансиращт вал, при алфа дали има или го има само при фиат или пък колегата се е объркал.
              ЕДИТ: шума започва 15-20сек. след запалването на студено, на топло веднага започва.

              Comment


              • #8
                Аз веригата на този запис не я чувам. На студен мотор ли е?
                166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                Comment


                • #9
                  Записа е на топло. Дрънчене няма ами има един шум който съм го чувал и при други двигатели по разни клипове в нета. Един колега с 1.9 Jtd има същият шум, но никога не си е поставял за цел да разбере от какво е. Шума идва на студен мотор 15-20сек. след запалването. От началото е по тих а после става по ясен. На затворен капак предимно той се чува. Според специалиста "помпа в начален стадии".

                  Comment


                  • #10
                    Ще го мисля...пък за сега ще я карам така....и благодаря за мненията........

                    Comment

                    Working...
                    X